Περίληψη : | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει στόχο να δώσει λύση σε πραγματικά ζητήματα ευχρηστίας χρηστών που αντιμετωπίζει ένα καθόλικά digital προιόν/ υπηρεσία, όπως είναι μία streaming πλατφόρμα. Για το σκοπό της έρευνας χρησιμοποιήθηκε, το ANT1+, η νεοεισαχθείσα στην ελληνική αγορά, OTT υπηρεσία που ανήκει στον όμιλο του ΑΝΤΕΝΝΑ.Οι συνδρομητικές υπηρεσίες έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και πλέον διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην πτυχή της ψυχαγωγίας. Η διασφάλιση της καλής εμπειρίας χρήστη είναι πολύ σημαντική για να μετατρέψει ένα περιστασιακό επισκέπτη σε πιστό υποστηρικτή μίας συνδρομητικής υπηρεσίας, ιδίως σε μία αγορά στην οποία έχει ξεκινήσει ήδη ο κορεσμός από την όλο και αυξανόμενη πληθώρα τον επιλογών. Μια streaming πλατφόρμα όμως δεν παύει να έχει παρόμοιες ανάγκες με οποιοδήποτε digital προϊόν/ υπηρεσία, αναφορικά με τους κανόνες ευχρηστίας της. Συνεπώς, η εργασία αυτή μπορεί να αποτελέσει οδηγό για την επίλυση ζητημάτων ευχρηστίας άλλων digital προϊόντων ή υπηρεσιών.Αρχικά, αφού παρουσιαστούν οι έννοιες και οι τάσεις που σχετίζονται με τις OTT (Over – The – Top) υπηρεσίες, γίνεται μία ολοκληρωμένη χαρτογράφηση της αγοράς των streaming υπηρεσιών σε Ελλάδα και εξωτερικό.Στη συνέχεια, αναλύονται οι βασικές αρχές της εμπειρίας χρήστη και οι μεθοδολογίες ευχρηστίας που ευρέως χρησιμοποιούνται προκειμένου να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και ευχάριστη αλληλεπίδραση του χρήστη με το εκάστοτε προϊόν/ υπηρεσία.Στην εν λόγω εργασία, επιλέγεται η μέθοδος της εποπτευόμενης μελέτης ευχρηστίας (Moderated usability testing) με σκοπό να αναδειχθούν αληθινά θέμα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες, τόσο όταν έρχονται σε πρώτη επαφή με το ANT1+, όσο και κατά την τακτική χρήση της εφαρμογής. Η μεθοδολογία παρουσιάζεται λεπτομερώς και χρησιμοποιούνται πολλές τεχνικές που πλαισιώνουν τη μελέτη προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι ανάγκες των χρηστών και να προκύψουν οι αντίστοιχες προτάσεις προς βελτίωση. The present thesis aims to provide solutions to real user usability issues encountered in a universally digital product/service, such as a streaming platform. For the purpose of this research, ANT1+, the recently introduced OTT service in the Greek market, owned by the ANTENNA group, was utilized.Subscription services have become an integral part of our daily lives and now play a crucial role in the entertainment aspect. Ensuring a good user experience is vital in transforming a casual visitor into a loyal supporter of a subscription service, especially in a market saturated with an increasing array of options. However, a streaming platform shares similar usability needs with any other digital product/service. Therefore, this work can serve as a guide for addressing usability issues in other digital products or services.Initially, an overview of the concepts and trends related to OTT (Over-The-Top) services is presented, followed by a comprehensive mapping of the streaming service market in Greece and abroad.Subsequently, the basic principles of user experience and usability methodologies widely employed to ensure smooth and enjoyable user interaction with a given product/service are analyzed.In this thesis, the method of moderated usability testing is chosen to highlight genuine issues faced by users, both during their initial interaction with ANT1+ and their regular usage of the application. The methodology is presented in detail, incorporating various techniques to clarify user needs and generate corresponding improvement proposals.Thus, based on both the secondary research encompassing findings from online searches and the primary research evaluating the usability of the ANT1+ platform by the seven participants involved in the study, a framework of ideas is established. This framework ultimately leads to a series of well-grounded proposed solutions that can be directly implemented on the relevant pages of the ANT1+ platform.
|
---|